Aktualizacja 2024: Inpost paczkomaty – Jak zintegrować je z Shopify?
Shopify przyśpiesza ekspansję na Polskim rynku, co za tym idzie co raz bardziej dostosowuje swoje rozwiązanie do lokalnych potrzeb. Jedną z głównych potrzeb właścicieli sklepów internetowych jest możliwość wysyłki swoich produktów za pomoc firmy InPost w tym głównie paczkomatów. Być może sprawdzaliście nasz blog i natrafiliście na artykuł odnoszący się do InPost paczkomatów i Shopify. Wraz z rozwojem i zmianami na rynku dostarczamy wam garść najświeższych wiadomości. Jakie zmiany zaszły? Z jakich rozwiązań korzystać a z jakich lepiej nie? Przeczytacie to w artykule poniżej. Pamiętajcie że zawsze jesteśmy gotowi aby wam pomóc i stworzyć wspólnie wasz wymarzony sklep internetowy na platformie Shopify!
Jak wyglądała integracja Shopify z firmą InPost i modułem paczkomatów?
Początkowo swoje rozwiązanie mające na celu połączenie Shopify z modułem paczkomatów stworzył sam InPost. Niestety rozwiązanie nie zostało dobrze przyjęte na rynku. Aplikacja często nie działa i ulega awariom. Obecnie w 5 stopniowej skali ma ocenę 1.9. Aplikacja jest darmowa i zastosowane w niej zostało połączenie przez API pomiędzy Shopify a InPost. Dzięki temu zamówienia składane na sklepie automatycznie były przesyłane do InPost, bez potrzeby dodatkowych, zewnętrznych programów. Mamy nadzieje że wraz z dalszym rozwojem Shopify w Polsce InPost dopracuje swoje rozwiązanie. Tutaj znajdziecie link do oficjalnej aplikacji InPost – oficjalna aplikacja.
Jakie rozwiązania dla Shopify są dostępne w 2024 roku?
W tym momencie właściciele sklepów na platformie Shopify mają do wyboru dwie płatne aplikacje, opórcz bezpłatnej aplikacji od samego InPost.
Pierwsza z nich to Paczkomaty InPost. Aplikacja jest płatna 19 USD miesięcznie, dzięki niej klienci sklepu mają do wyboru listę paczkomatów w formie tabeli na etapie wyboru formy dostawy. Aplikacja jednak nie łączy się po API z panelem InPost. Wymagana jest kolejna integracja, tym razem przez baselinker. Dzięki takiej integracji informacje o zamówieniach wysyłane są do InPost, a InPost przesyła do Shopify informacje o statusie ich paczki (wysłane, w doręczeniu czy doręczone) wraz z kodem śledzenia.
Kolejne rozwiązanie które zbiera dobre oceny na Shopify App Store to InPost Paczkomaty. Rozwiązanie działa na planie Shopify Basic i kosztuje tylko 10 USD miesięcznie. Warto jednak zauważyć że lista paczkomatów wyświetla się po dokonaniu płatności w sklepie przez klienta. Ważne by w odpowiednim miejscu zamieścić o tym informację. Gotowe aplikacje dla InPost z modułem paczkomatów to świetne rozwiązanie dla właścicieli sklepów na platformie Shopify. Oprócz samych paczkomatów możemy dodać informacje o wysyłce za pomocą kuriera czy za pobraniem.
Zainteresowani integracją Shopify z InPost?
Paczkomaty od InPost jako forma wysyłki w sklepie internetowym to „must have”. Nie pozwól by twoi klienci przeszli do konkurencji tylko z powodu braku ulubionej formy dostawy. Skorzystaj z naszej pomocy i stwórzmy sklep wspólnie, napisz do nas lub zadzwoń. Z przyjemnością umówimy się na niezobowiązujące spotkanie na platformie Google Meets!