Sprzedaż zagraniczna z Shopify – Shopify Markets

Wejście na rynki zagraniczne to kolejny etap rozowju Twojego biznesu. Jako zespół doświadczonych specjalistów pomożemy w wejściu z Shopify na zagraniczny rynek.
Bez znaczenia czy jesteś małą rodzinną firmą czy już dojrzałym biznesem. Do każdego klienta podchodzimy z taką samą uwagą i zaangażowaniem. Na naszym blogu znajdziesz przydatne artykuły, międzyinnymi o rynkach zagranicznych i ich ustawieniach z Shopify. Więcej o naszej ofercie poniżej:

 

 

Shopify Pozycjonowanie sklepów

Co należy rozważyć przed podjęciem decyzji o sprzedaży na rynki zagraniczne?

Prowadząc sklep na Shopify w Polsce zapewne masz świadomość że nie zostały jeszcze wprowadzone Shopify Payments (stan na dzień 24 Czerwca 2024). Dlatego tak ważne jest ustalenie podejścia do sprzedaży zagranicznej.
Bez Shopify Payments, musimy rozważyć problem z przewalutowaniem który rokowć na sukces naszego biznesu za granicą. Oraz pozostałe składowe które mogą mieć wpływ na sukces lub nie:

 

  1. Pierwsza z nich to brak możliwości ustalenia na sklepie więcej niż jednej waluty. Jeśli na Twoim sklepie główna waluta to PLN. To mimo instalacji aplikacji do przewalutowania, Twoi klienci nadal finalnie będą płacić w PLN a nie w EUR czy GBP. Zdecydowanie przełoży się to na niższą konwersję.
  2. Kolejna to dobór odpowiedniej wtyczki do tłumaczenia dbającej o jakość końcówek linków w kontekście pozycjonowania i przeglądarki Google. W Shopify App store są dziesiątki aplikacji do tłumaczeń. Nie ważna jest tylko jakość samego tłumaczenia i możliwość manualnej korekty ale też dbałość o linki.
  3. Każdy rynek to inne przepisy. Sprzedając przykładowo do Wielkiej Brytani musimy pamiętać o cłach jakie klient Brytyjski zapłaci za towary zakupione spoza Wielkiej Brytani. Warto również zawrócić uwagę na regulację dotyczące polityki prywantości czy praw konsumenta.

 

Jak możemy Ci pomóc w wejściu na rynki zagraniczne z Shopify?

Oprócz możliwości założenia nowej działalności w kraju wspierającym Shopify Payments. Pozostaje możliwość skopiowania (duplikowania) istniejącego sklepu i ustawienia w nim jedynej waluty na przykład na walutę EUR, jeśli chcemy sprzedawać do krajów strefy euro.

Kopiowanie/ klonowanie istniejącego sklepu na Shopify należy przeprowadzić w 3 krokach:

  1. Konfiguracja domeny dla sklepu na rynki zagraniczne, rekomednowane z końcówką .com lub .eu. Oraz ustawień sklepu w tym podatków, wysyłek, danych biznesu, regulaminów i polityk.
  2. Przeniesienie wewnętrznej zawartości czyli opcjonalnie zamówień, klientów, produktów, kolekcji oraz podstron. Chcemy aby kopia sklepu zawierała to samo co dotychczasowy sklep.
  3. Graficzne złożenie i dopasowanie motywu. Jeśli sklep działa na płatnym motywie to trzeba będzie pamiętać o wykupieniu dostepu do niego na drugi sklep.

Korzystające z Naszej pomocy masz pewność że każdy punkt został zaadresowany z odpowiednią starannością. Jesteśmy otwarci na spotkanie i omówienie Twoich potrzeb. Do każdego podchodzi indywidualnie dlatego tak ważna jest rozmowa.