Migracja sklepu do Shopify – Czyli przeniesienie sklepu krok po kroku

Migracja sklepu do Shopify, który jest odpowiednia zarówno dla małych, średnich, jak i dużych sklepów, wiąże się z kilkoma etapami. Shopify jest jednym z najbardziej intuicyjnych rozwiązań dostępnych na rynku, które umożliwia korzystanie z niego w modelu SaaS po opłaceniu abonamentu (sprawdź który plan wybrać). Jednym z głównych atutów Shopify jest jego łatwość obsługi, co oznacza, że nie jest wymagana specjalistyczna wiedza programistyczna do skutecznego zarządzania sklepem. Shopify to również ekosystem blisko 5000 aplikacji dostępnych Shopify App Store. Po wprowadzeniu możliwości integracji polskich płatności (sprawdź jak podłączyć Przelewy24) z Shopify, Shopify dynamicznie zyskuje nowych użytkowników w Polsce. Jak przetransferować swój sklep na platformę Shopify? Przyjrzyjmy się kluczowym kwestiom związanym z optymalizacją SEO.

Migracja sklepu na Shopify

Formularz kontaktowy

Nie zwykle ważne na początku prac jest określenie tego czego będziemy potrzebować w naszym nowym sklepie. Być możemy my już jesteśmy przyzwyczajeni do pewnych rozwiązań a być może to klienci mają swoje ulubione formy dostawy czy płatności.

Przykładowo Shopify adresuje takie potrzeby jak:

1. Dostęp do polskich płatności: Przelewy24, karty płatnicze, polskie bramki płatnicze, PayPal, przelew na konto
2. Paczkomaty InPost z dostępem do wyboru punktu odbioru w Checkout (mapka dostępna w planach Shopify i Advanced), lub integracja z furgonetka.pl
3. Rekomendowane produktu, sprzedawane razem, wielowariantowość (warianty), Wielojęzykowość (Shopify oferuje aplikacje tłumaczące sklep za pomocą sztucznej inteligencji na wiele języków), Wielowalutowość (dostarczane są również do aplikacje przeliczające walutę po lokalizacji IP klienta)
4. Narzędzie do automatyzacji marketingu. Shopify posiada rozbudowany panel do śledzenia kampani reklamowych ale istnieje również możliwość podłączenia aplikacji od Samba
5. Program do zbierania opinii konsumenckich, np TrustPilot
6. Cookie bar (Consent mode)
7. Połączenie z Google Analytics 4, Google Ads, Merchant Center (połączenie Google Analytics z kodem strony)
8. Połączenie z Facebook, Instagram, Meta Ads (połączenia pixel FB z kodem strony)

Dokonaj audytu swojego sklepu, dowiedź się co i jak możesz z niego wyeksportować

Na Polskim rynku istnieje bardzo wiele platform e-commerce. Jedne z nich to WooCommerce, Presta Shop, Shoper, IdoSell Shop czy Shopgold. Każda z nich oferuje pewne możliwości wyeksportowania zawartości sklepu na zewnątrz. Zazwyczaj w postaci pliku CSV lub XML. Oferują eksport produktów, kolekcji, zamówień czy klientów. Najlepiej działa migracja do Shopify z plików umieszczonych na Google Sheets. Niektórzy użytkownicy napotykali problemu przy bezpośrednim imporcie plików z Excela.

aplikacje do migracji sklepu do Shopify

UX/UI Design – Skorzystaj z Shopify Themes

Kolejnym bardzo ważnym elementem przy przeniesieniu swojego dotychczasowego sklepu będzie określenie wyglądu sklepu na platformie Shopify. Shopify oferuje wiele motywów (obecnie 12 bezpłatnych i 151 płatnych). Sprawdź wszystkie motywy tutaj Shopify Themes. Pamiętaj, że czasem warto zapłacić za motyw, który oferuję rozwiązania za które musielibyśmy płacić dodatkowo podłączając aplikacje. Ceny szablonów oscylują między 0$ a 390$ za najdroższy. Jeśli natomiast chcesz skorzystać z darmowego motywu to polecamy Dawn 2.0.

UX/UI Design sklepu na Shopify

Konfiguracja konta na Shopify

    W kontekście konfiguracji swojego konta na platformie Shopify i stworzenia sklepu odsyłamy Cię do naszego blogu (znajdziesz go tutaj). Jeśli sklep tworzysz sam możesz skorzystać z 3 miesięcznego bezpłatnego okresu próbnego. Jeśli współpracujesz z partnerem Shopify, np. z nami to za czas developmentu sklepu nie płacisz nic. Nie ważne jak długo sklep byłby tworzony. Po stworzeniu zostanie przeniesiony oficjalnie na nowego właściciela i wtedy wybierasz plan abonamentowy. Który najlepiej będzie odpowiadał Twoim potrzebom pod względem obrotów czy liczby pracowników.

    Migracja danych – jak przenieść zawartość swojego sklepu na Shopify?

    Poprawne i spójne przeniesienie zawartości Twojego dotychczasowego sklepu to jedno z najważniejszych zadań. Możesz spróbować zrobić to sam lub skorzystać z naszej pomocy. Po tym jak wybrałeś już szablon z Shopify themes. Powinieneść przenieść content, czyli strony informacyjne, polityki i regulaminy, artykuły na blogu czy opisy kolekcji.

    Następnym elementem, który jest zautomatyzowany to migracja produktów. Jest to jeden z ważniejszych punktów migracyjnych. Zdecydowana większość systemów Commerce w tym Shopify posiada wbudowane funkcje eksportu / importu produktów. Aby zaimportować produkty do Shopify, należy:
    1. Wyeksportować produkty z poprzedniego systemu eCommerce w formacie .csv lub .xls.
    2. Przygotować produkty do importu i dostosować do formatu importu według wytycznych Shopify. Sprawdź wytyczne.
    3. Zaimportować plik .csv z produktami do Shopify (Produkty → Importuj)

    Oprócz migracji kontentu i produktów została nam do przeniesienia historia dotychczasowych zamówień, klientów oraz opinii produktowych. Podczas migracji sprawdź, czy masz wszytkie niezbędne zgody ze strony klientów dotyczące ich danych.  Użyj EZ Importer ‑ Order Importer  lub Order’s up! CSV Order Importer do przeniesienia zamówień.  Pamiętaj, że pliki CSV lub XML muszą spełniać wytyczne Shopify!

    Migracja danych na Shopify

    Ostatni etap to optymalizacja treści SEO i podłączenie domeny

    Podczas przenoszenia na platformę Shopify, należy rozważyć sytuację, w której wcześniej mieliśmy sklep zoptymalizowany pod kątem SEO. Oznacza to, że elementy takie jak nagłówki, linki wewnętrzne i meta tytuły zostały już dostatecznie zoptymalizowane. W trakcie procesu migracji istnieje konieczność ręcznego przeprowadzenia pewnych kroków optymalizacyjnych, zwłaszcza podczas przenoszenia i dodawania treści.

    Jednak istnieje również możliwość, że część tych działań może zostać wykonana automatycznie poprzez import danych do Shopify. Konkretne obszary optymalizacji obejmują:

    1. Nagłówki i śródtytuły w treściach blogowych, stronach informacyjnych oraz opisach kategorii.
    2. Zaktualizowanie linków wewnętrznych, szczególnie w treściach blogowych i na stronach kategorii, aby odzwierciedlały nową strukturę Shopify.
    3. Dostosowanie meta tytułów oraz meta opisów na stronach statycznych, w treściach blogowych i na stronach kategorii.
    4. Uzupełnienie alternatywnych tekstów dla obrazków podczas wypełniania treści i dodawania grafik do platformy Shopify.

     

    Następnym kluczowym krokiem jest stworzenie mapy przekierowań 301. W systemie Shopify istnieje określona struktura linków, co oznacza, że przenosząc sklep na tę platformę, zmieniamy strukturę adresów URL z poprzedniej platformy e-commerce na nową. Pamiętaj aby skonsultować część dotyczącą SEO z twoją agencją lub freelancerem. Nie rób tego bez ich wiedzy.

     

    Aby przekierować istniejącą domenę należy zmienić u dostawcy:
    Rekord A | Nazwa: @ | Wymagana wartość: 23.227.38.65
    CNAME | Nazwa: www | Wymagana wartość: shops.myshopify.com

     

    Twój sklep powinien działać pod wskazaną domeną w ciągu 24 godzin. Do tego wybierz okres z najmniejszym ruchem na stronie by stracić jak najmniej ze sprzedaży.

    Skorzystaj z Naszej pomocy!

    Z przyjemnością pomożemy Ci w migracji sklepu, jego developmencie, podłączeniu wybranych sposobów płatności lub kurierów. Sprawdź nasze dotychczasowe realizacje na Shopify.

    Formularz kontaktowy

    Polityka Prywatności