Jak powinna wyglądać strona internetowa dla gabinetu stomatologicznego?
Strona internetowa gabinetu stomatologicznego powinna pełnić wiele różnych funkcji. Celem strony nie jest tylko umówienie wizyty, ale także wyeksponowanie profesjonalizmu placówki, w tym kompetencji lekarzy oraz innowacyjności stosowanego sprzętu. Dobra strona internetowa dla dentysty powinna zawierać te wszystkie elementy. Jak jednak osiągnąć wiele celów na jednej witrynie? Oto kilka wskazówek.
Najważniejsza jest czytelność
Nie należy zapominać, że strona internetowa gabinetu stomatologicznego nie jest stworzona do podziwiania, lecz ma przede wszystkim pełnić określone funkcje. Dlatego strona powinna być przede wszystkim czytelna i funkcjonalna, a nie przepiękna i spektakularna.
Czytelność strony na różnych urządzeniach jest kluczowa. Należy unikać przesadnego stosowania kolorów i wybierać te stonowane, kojarzące się z medycyną i zdrowiem, takie jak biały, niebieski, jasnoszary lub czasami odcienie zielonego. Analiza witryn internetowych gabinetów stomatologicznych pokazała, że wiele z nich jest zbyt kolorowych i niepraktycznych. Zbyt duże zróżnicowanie kolorów sprawia wrażenie chaosu, co zawsze jest złe, nie tylko w przypadku stron medycznych, ale w ogóle.
Grafika i zdjęcia
Zdjęcia i grafika także wpływają na czytelność witryny. Stockowe zdjęcia nie są zwykle najlepszą opcją, ponieważ wyglądają one sztucznie. Zamiast nich warto wybrać realne zdjęcia wykonane przez profesjonalnego fotografa w gabinecie, a jeśli na nich znajdują się pacjenci, trzeba uzyskać ich pisemną zgodę na wykorzystanie wizerunku. Ludzie zawsze chętnie oglądają backstage, czyli jak faktycznie wygląda dana placówka, jej pracownicy itd.
Możliwość rezerwacji wizyt
Strona internetowa gabinetu stomatologicznego powinna zawierać widoczny przycisk z możliwością umówienia się na wizytę. Najlepiej, aby przycisk znajdował się w belce nawigacyjnej oraz na widocznym miejscu na stronie,
Szybkie nawiązanie kontaktu
Choć cel jest zazwyczaj jasny, nie zawsze jest łatwo go osiągnąć. Warto dodać zakładkę „Kontakt” na pasku nawigacyjnym strony internetowej oraz umieścić informację o kontakcie w stopce. Niestety wiele stron internetowych gabinetów stomatologicznych nie uwzględnia tego kluczowego elementu. Dlatego ważne jest, aby belka nawigacyjna była widoczna dla pacjentów podczas przeglądania strony.
Wystaw swoje osiągnięcia
Strona internetowa gabinetu stomatologicznego to doskonałe miejsce, aby zaprezentować osiągnięcia placówki oraz personelu. Można na przykład zamieścić prezentację certyfikatów.
Blog, a może porady?
Wiele gabinetów dentystycznych prowadzi regularny blog, na którym publikowane są porady stomatologiczne oraz informacje o nowościach oferowanych przez placówkę. Ta sekcja może przyczynić się do lepszego pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania Google. Warto jednak, aby treści były przygotowywane we współpracy ze specjalistami z dziedziny stomatologii. Nie musisz jednak martwić się o to samodzielnie – wyspecjalizowana agencja marketingowa może stworzyć treści, które przyciągną uwagę potencjalnych pacjentów oraz zwiększą ruch na Twojej stronie. Najważniejsze jest jednak, aby mieć na starcie responsywną i nowoczesną stronę internetową dla gabinetu stomatologicznego.
Poszukujesz wsparcia w tworzeniu strony internetowej dla swojego gabinetu stomatologicznego? Skontaktuj się z nami, a z pewnością stworzymy witrynę, która przyciągnie pacjentów na dłużej.